Sain ihania tuliaisia äidiltäni Egyptin matkalta.

Suuren suuri puuvillahuivi, kahvimuki ja viiniä.

Ja hieman lähempää...

Olen ehkä kymmenen vuotta ollut suuren suuri Egypti-fani. Yhden kerran olen päässyt Kairossa käymään, ja jos joskus vielä ulkomaille suuntaan, niin sinnepäin ehdottomasti. Kairon egyptiläinen museo oli aivan uskomaton.

Egyptiläinen taide on todella kaunista ja kiehtovaa, hieroglyfit, kirjoitukset ja kaiverrukset mystisen salaperäisiä, ja pyramidit, sfinksit, hautakammiot ja muu rakennustaide on todella upeaa.

Olen (tietääkseni) lukenut kokolailla kaikki Egyptin vanhaan aikaan sijoittuvat kaunokirjalliset teokset, samoin useita tietokirjoja, matkailuoppaita ja historiankirjoja. Pyrin katsomaan telkkarista kaikki Egyptiin liittyvät dokumentit. Olen kaikinpuolin koukussa.

Minulla on kotona painava kivinen Bastet -kissa, demoneilta suojaava nautinnon jumalatar... =) Muuta Egypti-kamaa on mm. kultaiset kartussisormus ja -kaulakoru, ja papyrus johon on kuvattu Isis ja Osiris (ei kuitenkaan seinällä).

Ihan varmasti minä vielä joskus pääsen Egyptiin, uudestaan, ja monta kertaa... =)